Skip to main content

Safety seals & missing ingredients lists



Unfortunately my new mascara Max Factor Lash Extension Effect (washable waterproof) didn't keep the curl in my lashes and I need REALLY waterproof version for my super-straight lashes. I haven't had good luck with Nivea's mascaras (non-waterproof ones) but I decided to test this Extreme Resist lenghtening mascara. In fact, I wanted to buy LashStiletto wp, which was excellent but those were not sealed in the shops... So not for me, thanks! I'll tell you more about this mascara later, when I have tested it. edit: Nivea Extreme Resist Lenghtening keeps to curl very well and my lashes look just "wow". Yep, I like it :D

Valitettavasti uusi mascarani
Max Factorin Lash Extension effect (washable waterproof) ei pitänyt taivutuksia, joten tarvitsin OIKEAN waterproof mascaran näille piikkisuorille räpsyttimilleni. Aiemmin minulla ei ole ollut kovin hyvää onnea Nivean ripsarien kanssa (tosin olen kokeillut vain vesiliukoisia) mutta päätin kokeilla nyt kuitenkin Extreme Resist Lenghteningiä. Katsoin toistakin Nivean wp:tä, josta olin kuullut kehuja, mutta päättelin kuitenkin tämän suoremman harjan sopivan paremmin minulle. Itse asiassa olisin todellakin halunnut LashStiletto wp:n mutta kaikki olivat sinetöimättömät ja vapaasti räplättävissä... Ei siis enää minulle, kiitos! Kerron toki kokemuksia tästä mascarasta, kunhan sitä pääsen testaamaan. Edit: Nivea pitää taivutukset hyvin ja ripseni ovat ihan "wow". Jep, tykkään :D



I also bought this lovely new lipgloss: Rimmel Royal Gloss. The packaging looked nice and this smells like caramel, I can't resist anything with caramel scent. LOL The color was nice and natural too (701 Cookie). Other colors had differents scents. The gloss is not at all sticky and tastes very sweet... Then I got interested of the ingredients list but there is none :-O Not in the store and not in this product. Is it really true that you don't have to have inci in the products here in E.U.? I've noticed the same thing with Rimmer before, too. The products wasn't sealed either but I opened this with sales person before I bought it to make sure it's untested.

Ostin samalla myös uuden huulikiillon, Rimmelin uuden Royal Glossin. Pakkaus oli ihan nätti (ei liian kirjava) ja tämä tuoksui karamellilta, minähän en voi vastustaa mitään karamellilta tuoksuvaa. *heh* Muut värit olivat eri tuoksuisia mutta tämä (Cookie 701) oli ihan täydellinen ja helppo sävykin. Kiilto ei ole yhtään tahmainen ja maistui makealta... Sitten kiinnostuinkin incistä mutta sitä ei löytynyt! Ei tuotteesta eikä kaupasta :-O Onko ihan totta, että EU:ssa ei tarvitse merkitä incejä? Olen törmännyt samaan ennenkin juuri Rimmelin kanssa. Tämäkään ei ollut sinetöity mutta katsoin kassalla myyjän kanssa ennen maksua, että on testaamaton.


I'm working on a new mineral company review :D I'll post it in a few days, I promise! Hide you wallets.
Työn alla uuden mineraalifirman "arvostelu" :D Muutama päivä saattaa vielä mennä.
Piilottakaa lompakkonne.

Comments

  1. Tuo Nivean ripsari on todella hyvä! Pitää taivutukset kuosissa koko päivän :) Jos ei se heti pelitä, niin älä hermostu. Se paranee käytön myötä!

    -Gloss-

    http://meikkistudio.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Gloss:
    Hieno juttu :D LashStiletto wp:kin oli vähän niin ja näin alkuun mutta alkoikin toimia loistavasti! Max Factorin washable waterproof taas on ihan älytön idea, eihän noita kahta VOI yhdistää samaan tuotteeseen :D

    ReplyDelete
  3. There are brands that are not very transparent. I don't like that.
    It reminds me I have written to StarGazer to ask them if their polishes were toluene free, they never gave me a reply. Tell me about a consumer service and a transparency.

    ReplyDelete
  4. I like the color of the gloss. Looking forward to hear your thoughts about the mascara.

    ReplyDelete
  5. jellynat:
    so true :/

    graphology:
    It's like candy and tastes sweet too. LOL

    Velvet:
    I'll tell more very soon :) The brush looks nice and smells like REAL waterproof mascara ;) I hope I like it!

    ReplyDelete
  6. The gloss shade is so sweet! :)

    I get annoyed too if products are not sealed. Over here, it's mixed. Some are sealed and some not. Urgh!!

    ReplyDelete
  7. Hitsi, olenkohan vähän tyhmä kun en ole ikinä ajatellut noita sinettejä :o Harvoin kyllä reagoin mihinkään, mutta esim. eilen kun tungin näppini (uudelta näyttävään) peitevoidetesteriin ja kokeilin varovasti silmänaluseen, tänäaamuna silmäluomi on ihan arkana ja rähmäinen :D olen tietysti voinut sitä tökkiä tms.. mutta pistää se ajattelemaan mitä tahmatassuja testereillä käy.

    ReplyDelete
  8. Oh wow, I didnt even know Nivea made mascaras :D I guess they just dont sell them in Australia

    ReplyDelete
  9. Hi! I've never bought anything unsealed here in Portugal but I've seen things without the ingredients. What if you are alergic to something? How can you tell?
    Anyway the gloss is very sweet! :)

    ReplyDelete
  10. Eek, finding something unsealed sounds scary! We don't have Nivea makeup over here, looking forward to hearing what your thoughts are on the mascara :)

    ReplyDelete
  11. Witoxcity:
    It IS sweet! Id really like to see the inci :D

    I don't understand why shops sell unsealed ones, it would be better from them too to have the products sealed :-O

    Katjamaria:
    Et ole ehkä saanut pahasti räplätyä tuotetta :D Palautin kerran ihan pokkana, ripari oli NIIN järkky kun avasin (nykyään avaan aina kassalla myyjän kanssa).

    SilhouetteScreams:
    Nivea as quite a nice collection of makeup too :)

    Daniela:
    So true!

    Lillian:
    Yep! I'll teel you more in a few weeks :D Tried it today and it was nice but usually mascaras start to work better after a week or two.

    ReplyDelete
  12. I really like this Nivea mascara! It keeps the curl and my lashes look very nice :D

    ReplyDelete
  13. I`ve also got super-straight lashes and I can`t find the perfect mascara for me...
    I didn`t know that Nivea sells make up. It`s possible that they don`t sell this product in my country (Spain).

    ReplyDelete
  14. Gabriela:
    I still might like LashStiletto waterproof even more :) Usually anything waterproof + lash curler (I use Shu Uemura) works!

    Where in Spain do you live? I'll visit Barcelona this spring. Yay :D

    ReplyDelete

Post a Comment

Please leave a message, comment, opinion!

Popular posts from this blog

Ihania uutuuksia Beautykolta

No niin, olen takaisin! On ollut kiireiset opiskeluajat ohi ja ehdin taas bloggaillakin. Instasta löydyn yritykseni tililtä, siellä on sekaisin töitä, kosmetiikkaa ja elämääni. Laita seuraantaan jos kiinnostaa: www.instagram.com/voimistaja . Seuraan seuraajia :) Mutta asiaan, olen tosiaan aivan ihastunut korealaiseen kosmetiikkaan ja löytäessäni Beautykon nettikaupan , on tullut taas vähän shoppailtua ihan Suomestakin käsin. Kaukoidän reissuilta näitä olenkin kantanut melkoisesti. Tuotteet on ihan itse ostettu ja lämpimästi suosittelen! Eyenlip on edullinen mutta laadukas merkki. Naamioista on jäljellä vielä tämä kosteuttava Hyaluronic acid: oikein miellyttävä käytössä ja tuoksuu taivaalliselta. Hinta ei päätä huimaa! 1,60€/ kpl ja löytyy useita erilaisia, pakettitarjouksena 10,45€/ 7 kpl. HolikaHolika on myös lempparimerkkejäni ja nämä hoitovedet ovat ihan mahtavat! Käytän ennen seerumia. Kosteuttava sininen on suosikkini mutta Vita virkistää kivasti aamulla, eli ei

Colored contact lenses - Freshlook Dimensions Caribbean Aqua

Sain Lenstorelta piilarit testiin ja mukava oli testata välillä värillisiäkin! En osannut itse päättää väriä, joten annoin Lenstoren valita :D Testiin tuli Freshlook Dimensions-linssit Caribbean Aqua-värissä. Linssit olivat väriltään yllättävänkin tummat, tummemmat reunoiltaan kuin keskeltä, omat silmäni ovat todella vaaleat. " FreshLook Dimensions värjätyt piilolinssit / kuukausilinssit CIBA Visionilta tehostavat ja vahvistavat silmien vaaleaa luonnollista sävyä. Piilolinssit soveltuvat sini-, harmaa- ja vihreäsilmäisille (tummasilmäisille suosittelemme FreshLook Colors tai FreshLook ColorBlends -malleja). Tummempi rengas iiriksen ympärillä lisää katseesi intensiivisyyttä (katso kuva ohessa). Huomioi, että väritulos riippuu omien silmiesi väristä, emmekä täten voi täydellisesti taata toivottua väritulosta. Linssit otetaan silmistä ja puhdistetaan ennen nukkumaanmenoa, otetaan käyttöön jälleen seuraavana aamuna ja korvataan uusilla kuukauden käytön kuluttua." Lensstore.fi

Mineral makeup mutiny!

Please join in Mineral makeup mutiny! "We will be providing lists of companies who are actually creating their own product, companies that offer both, and companies that are repackaging." And that great because it's sometimes hard to tell, especially if you have just started with MMU. Or just don't have same color already. Some companies I know are making their own mineral makeup: - Aromaleigh - The She Space - Meow - Fyrinnae - Dreamworld - mum mum's crafts - Sassy Minerals - LaurEss - Alima - Morgana minerals - Beautiful girl minerals - Everyday minerals - Lily Lolo - Elemental Beauty - Cory - SilkNaturals - Suds n sass - HiFi Cosmetics - Purely Cosmetics -Archetype -Evil Shades -Stardust Cosmetics (Stardust sells also "unblended pigments" and those colors are marked with *) -and MANY more :) For now on I'll always read what the company tells in their website! Do they really tell that products are formulated by the themselves or do they just "